CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Wednesday, March 26, 2008

fun family stories...

- cite nie, mak aku yang cite. Time 2 die g Penang Airport. Selalu la tiap2 petang parents aku 2 g sana nak tengok kapal terbang naik n turun. Sekali 2 diorang nak balik, bapak aku start la motor n jalan… kt motor 2 bapak aku sembang2 la ngan mak aku, p mak aku diam je… bapak aku pun naik heran la. Bapak aku pun berenti n pandang belakang. Rupa2nye mak aku kena tinggal kat sane. Bapak aku pun patah balik n ambik mak aku. Bile mak aku cite balik kejadian 2 kat umah, aku pun tanye la mak aku, ‘nape mak bley tertinggal plak?’. Die pun kate la ‘mak bru nak angkat kaki kat motor 2, bapak ko dah jalan dlu, nak panggil bapak ko, kiri kanan ada orang. T wat malu je. So ngan selambanye mak aku duduk la blik kat tempat diorang duduk td 2…cam x de pe2 yang berlaku… hehehehe

- kisah ke dua plak, time 2 de pameran kat kem tempat bapak aku keje. Abang aku pun g la naik motor g sana. Time nak g 2 die bli la maggie coz lapar... balik2 je, die bagitau yang die jatuh motor kat satu jambatan batu lam nak balik 2, p x truk sgat la… nak tau pe alasan die jatuh motor??? Die kate, ‘aku lapar sangat sampai menggeletar.. sebab 2 ar aku jatuh motor’ J

- aku kecik2 dlu slalu gaduh ngan kakak aku, bukan sebab pe p sal tempat tido je.. pernah sekali aku gaduh tgh malam coz tempat tido aku lebih besar dr die.. bantal die dah la kecik, camne la tempat die x kecik…ktrang gaduh sampai nangis2. Lme2 nak settlekan masalah, ktrang kra berapa jengkal tilam 2, n ktrang divide 2… brulah ktrang x berebut2 g... ble p.k.2 balik, rse cam klakar plak time kecik2 dlu..

- adik aku yang no 4 nie, bru masuk darjah 1. mulut die becok gak ar. pernah sekali 2, aku tengok die belek2 kalender, aku pun tanyer la kat die, ‘ngah wat pe 2??’ tau die jwab pe?? Tengah cari makanan… aku punye a glak giler coz die bley wat loyar buruk cam 2… pas2 yang wat aku gelak pecah cam nak pech prut when die ckp… ‘x nampak ke orang tengah tengok kalender nie.. bley plak tanye ngah wat pe???

- Nie kisah adik aku gak… aku suruh la die hantar kuih kat jiran dpn umah aku. Mse die dah jln sampai dpn umah, aku surh die patah balik coz terigt nak bg kat orang lein. Ble balik die kate, kak diah suruh bagi kat sape?? Die dgar rupenyer yg aku panggil die. Cme die malas nak patah balik je.. pe g aku bengang gak a time 2… kali kedua plak, p hari yg len la, aku suruh die hntr kuih gak kat jiran aku. Banyk kali die tanyer nak antar kt sape. Sampai penat aku jawab. Last2 die cakap pet au??? Dengan slmbernye die cakap ‘ye la, t klu org dah smpai depan, panggil2 org plak nak antar kt org lain’.

- Pak cik aku nie, first time die g penang. Die pun naik bas ar nak g umah makcik aku. Die cakap kat pemandu 2 nak g ne. die pun tertido. Ble bngn je, die tnye la org bas 2 dah smpai ne. rupenye dah terljk dr tempat 2. pe g, alang2 dah terlajak, die trus g KOMTAR (Kompleks Tun Abdul Razak).