CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Monday, March 17, 2008

sekolah menengah







Time form 1, aku pendiam giler coz aku x kenal sape2 kat situ.. g pun aku bru pindah kat kampong nie. De budak laki nie slalu usik aku, aku malas la nak balas.. kre budak baik le. Aku pernah kena sengat lebah kat kaki… kaki aku bengkak giler sampei nak pakai kasut pun susah.. jalan pun terhenjot2… leme gak a nak baik..

Time form 2, aku naik rugged sikit coz aku bley melawan la pe yang diorang cakap. Diorang pun terkejut ngan perubahan aku... sebenarnye perangai aku memang cam 2… cme x tunjuk je.
Bapak aku niaga sate… sekali 2, aku tolong bapak aku niaga sate. Time aku tengah jual sate 2, tibe2 de binatang sengat kat dahi aku. Rupa2 nye lebah yg sengat. Aku x tau la, nape lebah suke sengat aku. Sok je, muka aku bengkak giler separuh dari dahi sampai ke hidung. Malu giler. Kra soknye aku tolong bapak aku ngan muka bengkak aku 2 la.. malunyer…K
Aku pernah detect kena denggi. Time 2 memang musim denggi pun. Aku kena check darah kat hospital Sabak. Bile darah yang diambil 2 lebih cenderung kepada denggi, esok kena ambik darah lagi. Aku pergi hospital tiap2 hari sampai seminggu. Time 2 plak, bulan puasa. Doktor x bagi puasa plak 2, p aku degil. Last2, bapak aku cakap, kalu ko x nak ikut cakap doc, bapak aku x nak jenguk aku klu aku msuk hosp. aku ikut la cakap bapak aku. N lepas seminggu, darah aku dah kembali normal.
aku pernah masuk pertdngn nasyid kt sek nie... kbtulan plak group aku dpt no 2... aku plak main kompang time 2... best giler la even kdg2 pitching lari... hahaha besar x hamper yg ktrang dpt kat gambar 2.... best lar... kenangan manis...

Time form 3, aku rugged giler. Time 2 la aku tunjukkan belang sebenar aku… cakap pun kasar je. X sangka plak time form 3, aku jd pengawas perpustakaan coz aku bukan ulat buku pun… p nak tau x sebenarnye aku yang rekemen kan diri aku… hehehe
Form 3 nie merupakan form yang paling best lam time sekolah aku. Time wat sambutan kemerdekaan kat sekolah aku, aku masuk sume acara termasuklah kawat, koir n cam2 g ar. N yang bestnye klas aku juara bg sambutan kemerdekaan 2… best giler
Aku pernah juga kena sengat kala jengking n lipan kat umah aku. Mase 2 dah lewat malam dah. Lam kul 1 pagi n 3 pagi. P bila kena sengat ngan lipan 2, aku kejut bapak aku n cakap, aku kena sengat something. aku rase cam nak mati je. Menggigil giler kat kerete. Bile sampai hospital 2, bley plak doktor 2 tanye, conform ke kene sengat lipan?? Soalan 2 buat aku bengang je. Ye la, tengah2 sakit, bley plak die tanye soalan cam 2. sabor je la….
Time dah abih PMR, ktrng ade aktvti tuk lepasan PMR je. Time 2, ktrang de aktvti memasak gne tempurung kelapa, treasure hunt n macam2 g la. p aktvti 2 tuk time ktrg je. Thn2 depan dah x de aktvti 2 dah…
Aku jugak ikut rombongan g Melaka hujung tahun ’03. best giler dapat lawat Zoo Melaka, Taman Buaya n banyak tempat g ar. Kat Taman Buaya 2, aku dapat masuk Rumah Hantu. P kat Rumah Hantu 2, aku x berani sangat. Aku lalu dalam 2 laju je. X pandang kiri kanan pun. Rase nyesal plak coz x take feel kat dalam 2. mesti best kan klu bley take feel kat c2..

Form 4 plak aku tukar sek dari SAM Parit Baru ke SAMT Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah
Batu 38. aku dapat tawaran aliran Sains. Mse aku mula2 datang kat sek 2, diorang tanye tuk kemasukan baru form 1 ke?? Aku cakap ar, x lah tuk form 4… diorng terkejut la… mse aku g klas baru aku, aku disambut baik oleh kawan2 aku. Diorng memang ramah giler. Mcm2 soalan diorng tanye kat aku. Lps 2, aku memang jd mesra la ngan diorng. Boleh ngam la…
Ade sorang kawan aku nie, die takut ngan labah2. satu hari 2, ade la ktrang wat jamuan kelas. Ktrang de tukar2 hadiah tau. N then, aku dpat la tukar hadiah ngan kawan aku nie. Pe g, aku pun jlnkan la plan aku. Aku cari labah2 mati, aku letak lam peti sejuk n bile sampai harinye, aku balut s’x labah2 2 ngan hadiah yang aku nak bagi. Mak aku plak bley join aku balut hadiah 2… p g time bagi hadiah 2, aku suruh die bukak kat c2 gak. Die pun bukak a… lepas 2, die pun jerit la… aku kat belakang gelakkan die je…

Form 5 plak aku mule de klas malam… coz besa la nak SPM. Time 2, jadual memang padat giler. Kadang2 aku sampai umah lam kul 12 malam.. klas nyer pasal… aku g sek naik bas. Best a, coz x pernah g sek naik bas. P lama2 lam bulan 7, bas dah x lalu g kat kampung aku coz dh x de orang nak naik. Nasib bek la hri Senin 2 memng time aku masuk asrama. Ye la, ngan jadual yang padat 2, mane leh tahan.. aku pun jadi la budak aspuri… hehehe
Time 2 la, ktrang dapat warden tegas giler. P yang peliknye ngan aku ok je… satu hari 2, mak aku nak dtg malam kat sek aku. Aku pun cakap la kat warden 2, n die pn paham. So, die suruh aku study kat bilik warden je… p malangnye mak aku x datang malam 2… kra aku dapat study tempt yang slsa ckit la…
Pernah juga aku teman kwn aku g hosp coz demam. P bile sampai kat hosp. 2, aku pulak yg rase pening semcm je. So, aku trus la amik kad kra nak check gak ar. n x sangka, aku nyer tekanan darah aku naik hari 2… n aku kena la g check tekanan darah 2 tiap2 hari kat klinik sabak… penat giler. Yelah, time habis sek je, aku kne g klinik plak nak check tekanan darah. P, 1 hari 2, hujan tau. Warden 2 tau aku kena check tekanan darah ari 2. so, die offer aku nek kete die tuk g klinik yg dekat 2 je. N die kate nak amik aku kat sne. Aku seronok giler ar… ble aku citer kat kwn2 aku, diorg x caye ngan cite aku. Yela, diorg kan pk warden 2 grang giler, but bley la nak tolerate ngan kite. N bile aku wat appointment ngan doc 2 wat kali terakhir, die tnye kat doc yg lebih pakar either aku bley blik or thn kat wad je… ble doc senior 2 ckp aku bley balik, lega giler hati aku. Lepas satu seksaan…. huhuhu