CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Monday, March 17, 2008

kehidupan di politeknik










Sem 1

Mse aku keje dlu, akak senior de cakap, klu msk DSK, ktrang kene blajar hrf ABC balik. So cuak gak a time 2… p kra aku de persediaan dri sgi mental la sal 2…

- Aku sptutnye daftar sesi 1. p aku dtg time sesi ke-2. Time nak dftar 2 plak, aku kena tahan coz x pakai kst bertutup. Pe g ngan parking kete jauh giler kat blkg bilik kuliah, aku lari amik kst aku kt kete. Bile dh daftar, trus de program MSK ptg 2 gak. Penat giler deh… dah la time 2, aku t’tiggl fail kt lam beg. Beg 2 plak aku ltk kat café tmpt aku keje dlu… terkejr2 la aku d’btnyer. Ble patah balik plak, kunci bilik aku t’tgl kat lam bilik. Bilik 2 plak dh terkunci. Aku trus jmpa kakak fasi n tnye sape roommate aku… dpt la blik kunci 2… mse nie, aku 1 bilik ngan bdk DAS. Die nie, ramah n sporting giler. Best ar...
- Mse pertma kali d’ddhkn ngan shorthand n trengkas, aku rse susah giler. Ye la, aku rase 2 cam tlisan cacing je. P lme2 aku dpt kuasai tulisan 2. alhamdulillah. Nie rupenye yg akak senior 2 cakap… bru aku fhm skrg.
- Mse bulan puasa, aku x yah susah2 beli lauk ke ape ke. Coz mak aku dtg tiap2 ptg antar lauk. Setiap hari lam kul 6.30 je, aku tggu la bwh blok. Jimat ckit blanja aku time 2…

Sem 2




- mse nie, aku aktif gak a. aku pernah buat p’sembhn tarian time Dinner Jabatan Hospitaliti N Pelancongan . aku ajarnye si Sally n the gang. Ktrang wat tarian lagu ‘Drama’ n ‘Asmaradana’. Time 2 best giler ar coz dpt menari jugak akhirnye. Aku nie sbnrnye suka menari n menyanyi. Salah satu hobi aku. p malas je nak tunjuk…
- bile time Dinner tuk DSK plak ngan temanya ‘Malam Tiga Citra’, aku pun kembangkn lagi bakat aku nie. Pe g, menarilah… time 2 best giler coz budk2 yg t’lbt sumenye sporting n enjoy. N ktrng nyer persmbhn dpt sambutan yg hangat. Meletup!!!!!!
- Aku n my roommate mse 2 – Ida n Ila pergi rumah Dura. Rumah die plak dekat ngan air terjun. Ktrng prgi ngan bdak SKE naik ngan 2 buah kete n 1 jip. G sane 2 hari 1 malam je. ktang menginap kat umah Dura but diorng kat surau je… Hari pertama 2, sampai pun dah petang. Ktrang dpt mandi pun esknye la… lpas 2 ktrang trus balik ke poli. Kenangan 2 x mungkin dpt dilupakan…
- Ktrang de wat Dinner gak p tuk kelas je la. wat pun waktu malam… ktrang wat barbeque n makan ramai2. best giler bile dpt berkmpul satu klas p skrng ramai yg dh x de. P aku x kisah coz aku bley jenguk diorg kat cni bley diorng naik sem coz rumah aku kat sini je kan… ble2 aku bley lawat diorg.

Sem 3

- Aku buat LI kat Sime UEP Properties Sdn. Bhd. P sekrng dikenali sebgai Sime Darby Properties Berhad. Aku ditugaskan tuk menguruskan kerja2 di bhgaian TNB n Syabas.

- Aku g LI same ngan Ila, roommate aku 2. Mule2 kat office, ktrang kene tuggu boss blik meeting smpai kul 2.30 pm. Penat giler tunggu… p lam mse 2, ktrang diperknlkan dengan semua officer kat c2…diorg sume ramah2. nak tau x??? tiap2 ptg, officer kat c2 mesti bli kuih or something tuk mkn same2. sebab 2 la, badan aku bley naik>>>>>>

- Minggu pertama aku masuk 2, aku diarahkn tuk call org mintak duit depst air yg x cukup byr. Time 2, mcm2 krnah aku dengar ble drg x nak byr la, x de duit la, cam2 g a. p yang aku peliknye, bukan byk aku mtk p RM20 je… then aku trgkn la kat drg yang ble drg x byr, ktrg x bley proses drang nyer air… drang pun paham la…


Sem 4


- sem nie, byk aktvti yg sudah n akan b’jln. First program yg aku libtkn diri ialah Teambuilding DSK ke Gunung Ledang. Best giler g sane coz aku diddhkan dgan program yg m’tingktkn keyaknan diri. Cthnye cam Abseiling, Flying Fox, High Rope, Night Walk n cam2 g ar… yg plg aku tkt nak wat High Rope coz aku rse cam x sampei je… dah la antra dua tali tu jarak giler. Aku pun ckp la kat fc 2 yg aku x leh naik n nak mntk pengecualian. Die pun glak2 coz aku x sampei… p lame2 aku trying gak… n ble dah abih je program 2, bley fc 2 ckp, ‘la, patutla x sampei, paras bahu die je…’ smbil glak2 kan aku….
- program kedua, ktrang sambut Maulidur Rasul… best giler coz JP dpt no 1 lam perarakkan… dgar kate En. Norman n En. Azmi msk paper Sinar Harian… popular la kt nyer lec… hehehe. Mlm Ahad plak, ktrang g tgk Saujana nyer concert… best giler but skjap je la… x puas tgk… hmmmmm
- x lme g aku nak g Gua Tempurung plak ngan budk klas A… tgk la camne nnti perkmbngannye…